Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hrozné kecy a bláboly. Příčinou tragédie bylo evidentní porušení předpisů Tečka. Jinak si kecejte co chcete.

"Kdežto já placený od zakázky musím každou minutou šetřit, protože mi jde o peníze, o živobytí" - přečtěte si to a jestli je šance, zkuste přemýšlet. To je největší hovadina z Vašeho článku a pro mne je to jenom důkaz, že si hrajete na chytráka, ale melete, melete a vůbec u toho nepřemýšlíte. Rádoby meditujete na téma úkolová a časová mzda a přitom nevíte základní rozdíl.

Pokud jste názoru, že vlastně měl právo vjet na přejezd, protože to dlouho bliká, tak se dostáváte na úroveň viníka této tragédie !

0 0
možnosti

Ano, není to jednoduché. Na inkriminovaném přejezdu svítí světla tři čtvrti minuty před spadnutím závor. Není divu, že tolik aut tam přejíždí na červenou! Hlavní trať, přejezd více blikající než propustný. To je velká zkouška pro chvátající řidiče! Zvláště pokud každý řidič má zkušenost, že přejezd bliká a bliká a bliká a nic nejede a nepojede a dráhy se neobtěžují při poruše na takovém přejezdu řídit dopravu!

0 1
možnosti

Na přjezd, kde blikají výstražná světla může vjet jen šílenec. Vlak se ubrzdit nedá a srážka má většinou fatální následky.

Ovšem v tom, že náš dopravní systém je "zasviněný" spoustou zbytečných omezení, má autor pravdu. I když s důvody, které autor uvádí, nesouhlasím. Podle mě je důvod jiný - je to prostě "nepřemýšlení" a slepé dodržování různých vzorečků, vhlášek, apod. Chápu, že každá čekací doba na přejezdu nebo na semaforu je určena nějakou normou, že každá omezující dopravní značka má nějaký smysl, apod. Ovšem problém je v tom, že ty čekací doby a omezení jsou leckdy nesmyslné a hlavně dohromady vytvářejí nepřehledný mišmaš. A navíc asi ani nepřispívají k bezpečnosti provozu. Např. v Praze byla před několika lety omezena na dálnicích v zástavbě rychlost na 50 km/h. Někde se ale střídají zastavné oblasti s nezastavěnými. Výsledkem je, že každých párset metrů se střídá značka 50km/h a 80km/h. Velká část řidičů, pak už ani neví, kolik má aktuálně jet, navíc se střídají úseky, kde řidiči brzdí s úseky, kde přidávají.

0 0
možnosti

Znám člověka, který se řídí zásadou: Jedu tím rychleji, čím více je rychlost omezena. A zdůvodnění: Rychlost značí vyšší riziko nehody. Čím kratší dobu jsem v tomto úseku, tím menší šance nehody. Něco na tom je...

0 0
možnosti

Vážený pane, obviňovat totalitu z nehody zaviněné na přejezdu polským řidičem je naprosto směšné . Už Josef Švejk trefně říká : to se nesmí, ale může. A podle toho se chovají  nejen řidici.

1 0
možnosti

Nějak tím nedokážu obhájit přejetí přejezdu na červenou. Rozhodně je to ale zajímavý pohled na věc.

0 0
možnosti

Opravdu bravurní oslí můstek, nasadit rozbor známého lemplovství státních zaměstnanců na aktuální mimořádku;-D

1 1
možnosti

Já vidím problém jednoduše: kdyby závory padaly po varování hned s červenou, nikdo by na červenou na koleje nejezdil, jen sebevrah nebo opilec, takhle, jak to mají zařízené ve Studénce, si každý druhý řidič řekne: "Závory jsou zatím nahoře, projedu." - Momentální úprava prostě nahrává riskérům. A co se týče úvahy ve stylu čas jsou peníze, řidič kamionu přece zvažuje každou minutu: na to by se dalo říct, je mu to houby platné, globální ekonomika ho stejně zlikviduje, nebo lépe řečeno: odrbou ho a bude žít z ruky do huby, minuta sem, minuta tam.

0 0
možnosti

To je nesmysl.

Kdyby to bylo podle vás, tak běžně dojde k této situaci: Nebliká červená, vjedete na relativně široký přejezd s několika kolejemi, v tu chvíli začne blikat červené světlo a závory jdou dolů. A vy, přestože jste pravidla neporušil, ulomíte při výjezdu závoru, abyste mohl vyjet a někdo vám ji předepíše k náhradě. Mezi červeným světlem a spuštěním závor musí být vždy prodleva, aby ti, kteří při už jsou v okamžiku, kdy začne blikat, na přejezdu, stihli prostor mezi závorami opustit.

Čím je přejezd širší, tím musí být ta prodleva delší

0 0
možnosti

Pane, jak dlouho se hodláte vymlouvat na předchozího "ředitele"?

A znáte ten vtip o třech obálkách? Neznalost, chyby minulého vedení, vlastní abdikace? Kolik let je bolševika a kolik po něm?

Nebo nepřipadá vám, že politruk byl vlastně také kouč osobního rozvoje?

Napsat totiž tak nekonečný blog, kde jen líbivě oživíte své hrdinství v odhalování zla minulosti? Ne dále nerozvedu, bylo by to argumentace dehonestací autora. Ale ono není s čím argumentovat. Pan autor vylezl na zaprášený dvorek, nepokropí ho a začne místo úklidu prášit. Ono vás totiž dnes za skutečný úklid neocení, ale oblak i starého prachu je vidět.

Slušný a odpovědný člověk řekne, že u přejezdu se světly a závorou může být kamera (dnes je všude) a rovnou každému na záběru s aktivními červenými co vjede pošleme složenku na 10 tisíc (kamera se hned zaplatí). Pokud nezaplatí majitel a nehodlá sdělit kdo řídil, dostane náklady na soud, 20 tisíc pokuta a polovina bodů v pekle.

A neokecává to politicky jako vy. To je práce pro politika, ten je také k ničemu, hodně angažovaně kecá za hodně popularity a peněz.

Vy byste asi obhájil morálně i Brievika - prý v dětství viděl bolševický film Děrsu Uzala.

2 0
možnosti

Kristova noho...

Takže světla na přejezdu svítí zbytečně 5 či 20 minut, a my to "vyřešíme" tím, že těm, komu to připadá jako neoprávněné zdržování, dáme 10 000 pokutu??

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den, i když s obsahem článku lze v zásadě souhlasit, co více, dokonce i s odhadnutým principem jízdy na červená světla, nejsem si jist, jestli je problematika demonstrována na správném příkladu: Ono totiž uvedené chování řidičů vyplývá z ještě jednoho aspektu: "já to přece vím líp". Místo toho, aby se zamysleli nad tím, kolik různých variant problému nepromysleli (podobně jako jste je pominul Vy ve Vašem článku) a kolik jich muselo spousta hlav, problému se soustředěně věnujících, už dříve řešit (neříkám, že nejlépe či 100%, ale se zohledněním maxima vlivů), tak během té jediné sekundy dojdou k závěru, že logická myšlenka, která je právě napadla, je přece jediné možné zhodnocení situace, čemuž ovšem - například nastavení přejezdu - zhola neodpovídá, a tudíž je nesmyslné, dělal to (na rozdíl od nich) blbec, a tedy oni sami, kteří ví lépe, se zachovají mnohem "logičtěji".

Ačkoliv Váš článek sám tedy nemá nepravdu (opravdu mnohým lidem je šumák, kolik času "ukradnou" jiným, málokdy se to dohledá, nikdy nezodpoví, ale často to bývá opravdu jen z prosté hlouposti, lenosti, či Vámi uváděném "platu od hodiny"), je demonstrován přesně opačným způsobem s pomocí přesně opačné neřesti.

2 0
možnosti

Nemyslím to ve zlém, ale autor by měl zvážit návštěvu nějakého odborníka... Copak v dnešním světě už není nic jiného než honba za mamonem a každá "promarněná minuta" opravdu stojí takové psychické útrapy? Jsme lidé, ne stroje. Myslím si, že spolupříčinou neštěstí je spíš možná zvrácený přístup dnešní doby, který vede k chorobné představě nutnosti využít každou vteřinu.

5 0
možnosti

a jste nadšený, když o tom, jak budete trávit svůj čas, rozhodne svou nedbalostí a lajdáctvím někdo jiný?

2 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2334x
Zakladatel oboru "techniky duševní práce" neboli "beneopedie"(1984), který zahrnuje mj. všechny soft skills vyšší generace a témata rozvoje osobnosti. Zakladatel profese nezávislého lektora, konzultanta, kouče v naší zemi (1986). Autor více než 55 klasických papírových knih, jichž se jen na českém a slovenském trhu prodalo přes milion a sto tisíc výtisků. Autor a moderátor čtyř televizních vzdělávacích seriálů. Autor řady e-knih a audioknih.

viz též www.gruber.cz

 

Seznam rubrik