Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji všem zde diskutujícím za podporu, doplnění, rozvinutí a neméně i za férovou polemiku. Je osvěžující jednou za čas zaznamenat, že všichni v dané diskusi používají rozum a není zde žádný nevzdělnec, který by si kompenzoval komplexy větami ve stylu "já vím všechno nejlépe" a urážkami autora článku nebo spoludiskutujících. Tak jako zde mezi námi, tak by se mělo komunikovat všude! Aspoň že tato kapka v moři...:-)

0 0
možnosti
MK

Karma.R^

Rychle přichází doba větších změn (sociálních, technologických, ... ).

Je to jednak obrovská příležitost - k pozitivnímu, ale tak také obrovská zodpovědnost - za příští generace. A ve výhodě bude samozřejmě ten, kdo bude mít požadované schopnosti, jako je právě schopnost efektivní komunikace a schopnost efektivního studia.

1 0
možnosti
KT

Dobře napsáno a ještě lépe doplněno panem Rodenem. Problémem je pouze co s tím. Mediálně ovládaná masa odmítá odpovědnost za sebe, stejně jako za své okolí, potažmo celý ekosystém.

0 0
možnosti
MK

Myslím, že k té odpovědnosti budou lidé "dokopáni", neboť to pravděpodobně bude přímo otázka žití a nežití.

0 0
možnosti
JD

Řekl bych to úplně jinak - na úrovni velkých skupin lidí se lidstvo stále ještě nenaučilo dobře komunikovat.

Pokud by totiž měla komunikace selhávat, znamenalo by to, že někdy dříve fungovala. Ale vždyť, ruku na srdce, to jsme neuměli nikdy. A neumíme to doteď.

1 0
možnosti
MR

Zde jde  o fenomén určité poválečné iluze o lepších životních podmínkách a přístupu k člověku.

To se nakonec zvrhlo v děsivý teror rudého komunismu ve východním bloku jež měla za následek a byl to i jeho cíl jak ovládnout společnost, zničit společenskou diverzitu, její společenskou smlouvy a hlavně odstranit inteligenci a duši společnosti.

Tím zde vznikla vazalská společnost jež potřebuje vedení, doktrínu a vůdce a systém plánování.

To bylo a je i příčinou krachu k přechodu na demokracii po roce 89. Západ prožil mírnější formu odborářského socialismu, jež po pádu východního bloku kde hrozil chaos, převzal otěže a transformoval se do sociálního humanistického byrokratismu, kde vládne společnost a její byrokratická mašinérie a odeznívá státnický postoj  politiků jednotlivých států.

Dnes se to ukazuje jako fatální a slepá ulička. Dochází k vystřízlivění z toto ideologie na pozadí rozpadající se globalizace a jednoho humanisticky unifikovaného světa, jež je vlastně jen umělý a chtěný stav.

Vedle rozpadu globalizace dochází k rozpadu států jež nemají historické, mentální, etnické zkušenosti k vytvoření funkčního státního útvaru. 

Základní je zde ale odkaz k návratu do racionality a pochopení že lidstvo je jen fikce, ve skutečnosti zde jde pořád o evoluční boj a boj o vlastní prostor který je dán etnicky, kmenově, mentálně a nábožensky. Budoucnost bude zřejmě v světových centrech jež budou odpovědná za vlastní přiléhající region a místa kde bude stav ponechán vlastnímu osudu. 

Co mně zde dnes chybí je schopnost lidí vnímat osud společnosti a světa nikoliv vlastním pohledem a jeho chápání dějů, ale v té skutečnosti že má vlastní zákony, priority jež jsou zde v jiném čase než je náš  obsluhují dalece složitější ekosystém jež potřebuje a má jiné zákony i priority, zde se nehraje o něčí život či život určité skupiny ale o funkčnost celého ekosystému a jeho ustátí v složitém světě přírody a geologie planety. To má nás vlastně naučit dnešní stav světa :-).

1 0
možnosti
AF

pěkně a naprosto výstižně napsané. Díky - Karma!

0 0
možnosti
Foto

Obávám se, že i v "mikrosystémech" s v posledních desetiletích výrazně projevuje trend zhoršující se komunikace až agresivního chování. Je to markantní zejména v dopravním provozu, ale i v jiných případech osobních kontaktů. Já se domnívám, že o plichtu již nejde a negativa začínají spíše vítězit.

1 0
možnosti
MR

Je to dáno minulou doktrínou kdy vše měl zajistit stát - strana, jak výchovu, tak bydlení, práci, sociální služby... . 

Došlo k rozpadu společenské smlouvy a růst dětí v neúplných rodinách pod vlivem matky, školství následně je feminizované, chybí inicializace do dospělosti u kluků, práci v týmu a s týme, vnímání autorit a hodnot.

Celé to ještě posílila politika vlád jež vytvořila silný tlak na co nejvyšší vzdělání a zadarmo, kde se mnohdy vlastně prodlužuje dětství a oddaluje se postavení na vlastní nohy.

Dále do toho vstoupila degradující politika a jednoduché myšlení rodičů, kde jejich dítě je osobnost a jemu se musí "podřídit" vše, chtějí mít in potomka. Takto ale nemá vštípené určité základy a prostor kam ještě může a co je zahranou, školství se tomu podvolilo a nechává tomu prostor, jinak hrozí rodiče, organizace a šikana medii.

Dale rodiče nemají na vlastní potomky čas ... . 

Chybí i generační předávání hodnot a zkušeností ... . 

Tedy co se děje je vlastně socialismus v plné parádě ... .

2 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2334x
Zakladatel oboru "techniky duševní práce" neboli "beneopedie"(1984), který zahrnuje mj. všechny soft skills vyšší generace a témata rozvoje osobnosti. Zakladatel profese nezávislého lektora, konzultanta, kouče v naší zemi (1986). Autor více než 55 klasických papírových knih, jichž se jen na českém a slovenském trhu prodalo přes milion a sto tisíc výtisků. Autor a moderátor čtyř televizních vzdělávacích seriálů. Autor řady e-knih a audioknih.

viz též www.gruber.cz

 

Seznam rubrik