Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jste opravdu presvědčený o tom, že kružnice může být tečnou čehokoliv? 8-o

1 0
možnosti

Pane Grubře, napsal jste to krásně, ale přesto špatně.

Matete ubohé neznalé.

Věta o shodnosti trojúhelníků Ssu neumožňuje sestrojit ani žádný ani dva trojúhelníky, ale právě jeden, shodný s tím, který má dané parametry.

Také zasloužíte pětku, s vykřičníkem.

1 1
možnosti

P98a19v74e62l 27H50o71r75á76k

5. 11. 2016 23:51

Toto tvrzení tam nikde nevidím. Kde to tam je? Naopak je zdůrazněno, že jen v tomto případě existuje jediné řešení. A následně jsou rozebírány další situace. Asi tak, jak by se to dělalo ve škole, kdyby učitel chtěl vyložit význam toho "velkého S".

Na rozdíl od autora si ale nemyslím, že by ihned na počátku řešení úlohy měl student diskutovat počet řešení. Měl se dotázat, zda jsou dány číselné hodnoty. Pokud by dostal odpověď, že ne, měl udělat náčrtek a rozbor, na základě něho popsat konstrukci a následně diskutovat možné případy. Protože jeho neznalost se projevila již při tom, že nevěděl, že má udělat náčrtek a prezentoval něco jako samotnou konstrukci, navíc zcela špatnou, pak "nebylo co řešit" a profesor ho "nepotěšil".

2 0
možnosti

I88v42o 96Ž19á60č75e12k

5. 11. 2016 17:35

Člověk je povinen znát to, co potřebuje pro řádný výkon své práce. Zapomněl jsem spoustu znalostí, které jsem potřeboval ve škole, protože jsem si potřeboval udělat v hlavě místo pro spoustu jiných.

2 0
možnosti

P18e20t63r 62B66r32o14ž

5. 11. 2016 16:00

Díky za osvěžující článek. Film jsem viděl, jako asi každý, mnohokrát, ale nikdy mne nenapadlo se nad tou úlohou zamyslet (a to jsem absolvent gymplu a technické VŠ ;-D )

1 0
možnosti

P28a57v38e86l 76H18o40r86á61k

5. 11. 2016 14:49

Bezpečná znalost věty Ssu dnes již mezi základní znalosti středoškoláka bohužel bohužel nepatří.

3 0
možnosti

Kružnice nemůže být tečnou, ani jakákoliv jiná kuželosečka. Tečnou je vždy přímka.

0 0
možnosti

velmi pěkný článek. Souhlasím s tím, že jakýkoliv politik musí umět myslet a to i když není odborníkem na daný předmět.

Prezidentovi skutečně nijak v jeho funkci nepomůže, jestli umí či neumí sestrojit trojúhelník podle zadání. Ale je bezpodmínečně nutné, aby myslel a necitoval jen slyšené, aniž by měl potuchu o tom, co vlastně říká. V tom máte naprostou pravdu.

4 0
možnosti

Díky za osvěžení základů geometrie. Jinak si ale nemyslím, že je bezpodmínečně nutné, aby se prezident orientoval v této disciplíně. Může to být borec, který briskně vyřeší i mnohem složitější úlohy a přitom to současně může být prvotřídní hovado. A naopak.

1 0
možnosti

P21e24t92r 19L70a56n41g64e62r

5. 11. 2016 11:12

Jinak ale karma, líbí se mi hlavně úvaha na konci blogu

0 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2334x
Zakladatel oboru "techniky duševní práce" neboli "beneopedie"(1984), který zahrnuje mj. všechny soft skills vyšší generace a témata rozvoje osobnosti. Zakladatel profese nezávislého lektora, konzultanta, kouče v naší zemi (1986). Autor více než 55 klasických papírových knih, jichž se jen na českém a slovenském trhu prodalo přes milion a sto tisíc výtisků. Autor a moderátor čtyř televizních vzdělávacích seriálů. Autor řady e-knih a audioknih.

viz též www.gruber.cz

 

Seznam rubrik