Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

O90t43a48k79a85r 85S71e86k16l

20. 10. 2018 12:50

Megalomanská myšlenka bez možností využití i po případné výstavbě. Co tam chcete vozit ? Doba převozu hmotných a sypkých materiálů beze spěchu je pryč ! Ruda z Ruska pro ocelárny , uhlí pro uhelné elektrárny ..... to je minulost.

Kardinální argument proti je absolutní nedostatek vody po trase eventuálního kanálu.

To je podobný nápad jako pořádat MS ve sjezdovém lyžování na Sahaře.;-D. Teoreticky možné to je , ale proč ??

I když - fotbalové MS bude tuším v Kataru. Tam to ale zaplatí ropní šejci. ;-D

1 0
možnosti

Čo tu blbnete s kanálom8-o.

Po Dunaji momentálne nepremávajú lode iba člny.

Gabriella Siklósová uviedla, že pri Budapešti namerali v stredu rekordne nízku výšku vodnej hladiny 41 centimetrov, čo je hneď o desať centimetrov menej ako doteraz najnižšia hodnota v rovnakej lokalite zo 6. novembra 1947.

Rovnaké rekordy padli takmer na celom maďarskom úseku Dunaja, výnimkou bol úsek nad Komáromom.

https://www.aktuality.sk/clanok/633776/na-madarskom-useku-dunaja-je-rekordne-nizka-hladina/

5 1
možnosti

P94e17t94r 69J79í77l11e89k

19. 10. 2018 20:07

Voda v kanálu bude chybět v řece. Zásobní přehrady to nevyřeší, podívejte se na momentální stav vody, v mnoha našich přehradách, mnohé jsou téměř vyschlé.

Dále se mrkněte na stav vody v Moravské Sázavě, či Třebovce, to jsou toky které by měly zajišťovat vodu pro kanál v předělu u Č.Třebové. ( V tunelu?) Dnes jsou takřka suché. Rybníky v jejich povodí jsou na tom zoufale, ryby hynou, nemohou tedy do nich pustit více vody...

3 1
možnosti

P93e67t96r 73J91í40l17e77k

19. 10. 2018 23:22

Prosím, mínusáře o nějaké argumenty, Děkuji.

0 0
možnosti

P27a45v13e94l 36R30y55š33k37a

19. 10. 2018 19:53

Za ty peníze by se mohlo postavit spousta bytů. Nejvíc na kanálu vydělají ti kdo budou dělat analýzy proveditelnosti, projekty atd.. Zatím neumí stát opravit ani stávající dálnice.

4 1
možnosti

Z analýzy vyplývá že větev Dunaj-Odra se vyplatí zatímco Dunaj-Labe nikoli. Čili asi není co řešit.

0 0
možnosti
Foto

Ano, kanál Odra-Dunaj je jistě proveditelný. Otázkou ovšem je, kolik by stála stavba samotná a jak rentabilní by pak byl provoz průplavu. A zde mám silné pochybnosti.

0 0
možnosti

Na každou věc bývají různé názory, ale zatím jednoznačně, že to je největší ... (nechci použít slovník pana prezidenta). A nyní opak.

0 0
možnosti

A to si jako myslíte, že stačí prokopnout nějakých 10 km mezi řekama a je vystaráno? Uvědomujete si, že by bylo nutné většinu trasy rozšířit a přizpůsobit koryto? Toho bordelu a rozrýpané zničené krajiny kolem! Opravdu si myslíte, že taková mega stavba přispěje ke stabilizaci vody v krajině? Z jakého důvodu? Z mě: žádný kanál nechci.

5 1
možnosti

rozhodně přispěje, protože bude třeba v zásobních nádržích akumulovat mnohonásobně vyšší objem vody než je nyní v příslušných neupravených korytech oněch řek.

Stabilizace vody bude například tím, že na většině toho kanálu bude voda výrazně výš než je nyní v těch říčních korytech, tudíž bude docházet, mimo utěsněné části kanálu, k výraznému doplnění nyní nedostatečného množství spodních vod. Které je nyní sníženo dnešními, hlavně za socialismu provedenými regulacemi a prohloubením koryt těchto řek.

1 0
možnosti

Když ve Skotsku dovedou na fleku zvednout loď o 36 metrů(skotské "Velké kolo")aby propojili Irské moře se Severním, tak na 10ti km o 100m by to měla být brnkačka. Divím se, že tady už dávno něco podobného nefunguje, místo toho se přes nás sunou nekonečné kolony kamionů.

4 0
možnosti

Nejde jen o zvednutí lodě, jeden výtah není problém. Ale vzhledem k vodnatosti příslušných řek a velikosti dnešních říčních lodí to znamená udělat kanál s občasnými výškovými stupni na celém toku Odry na našem území, potom na řece Bečvě, přirozeně spojovací kanál mezi Bečvou a Odrou a nejspíš i horní částí řeky Moravy. Znamená to taky velkou potřebu vody, to znamená hlavně v nejvyšší části spojovacího kanálu odkloňovat místní toky směrem ke kanálu a stavet na nich nádrže akumulující vodu právě pro ty příslušná zdymadla.

Nebo velký energetický systém, buď napájený jadernou elektrárnou nebo aspoň vysokým množství FV panelů a systém čerpadel a potrubí, kterým by ta voda byla hnána ze spodních úseků Odry, Bečvy a Moravy do horních, kde je potřeba té vody nejvyšší.

1 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2334x
Zakladatel oboru "techniky duševní práce" neboli "beneopedie"(1984), který zahrnuje mj. všechny soft skills vyšší generace a témata rozvoje osobnosti. Zakladatel profese nezávislého lektora, konzultanta, kouče v naší zemi (1986). Autor více než 55 klasických papírových knih, jichž se jen na českém a slovenském trhu prodalo přes milion a sto tisíc výtisků. Autor a moderátor čtyř televizních vzdělávacích seriálů. Autor řady e-knih a audioknih.

viz též www.gruber.cz

 

Seznam rubrik