Pondělí 16. prosince 2019, svátek má Albína
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 16. prosince 2019 Albína

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i45ř57í 47S76c97h47m35i22d62t 5610603694335

S článkem souhlas, až na to docela demagogicky použité, že živnostníci stonají 16x méně, což je sice statisticky pravda, ale reálně je to nesmysl a je to samozřejmě tím, že živnostník si může 2-3 dny zůstat doma kdykoli, ale zaměstnanec si na to musí vzít dovolenou a ta opravdu není nekonečná a tak musí častěji sáhnout po nemocenské a samozřejmě živnostník si nebude brát nemocenskou na chřipku nebo nachlazení, když ví, že do 14 dní bude fit, protože stejně nic z nemocenské nedostane, takže to číslo 16x je vlastně nesmysl. Až budou mít živnostní 16x levnější operace a léčení závažných nebo dlouhodobých nemocí, tak pak ať si platí 16x méně.

+3/0
13.7.2019 6:55

O14t58o 22S44t32r24á18n86s31k61ý 1721200248105

Když si zůstane živnostník 2-3 dny kdykoli doma, nevydělá ani na slanou vodu. Je to samozřejmě také nemocenská, jen bez toho byrokratického zaměstnaneckého papíru. Podnikal jste někdy, pane Schmidte, nebo jen tak plkáte? Ty dva týdny bez plnění nemocenské u živnostníků jsou někdy docela prů__r.

+1/0
16.7.2019 11:41

L73u42d11m70i26l77a 33B35u47l66v25o52v63á 9736313718614

Co chcete za duchody v zemi ve ktere nam uz temer nic nepatri ???? Obrovske zisky bank jsou jsem smesnym prijem vse konci u jejich matek ... cizi automobilky si nejvetsi cast pridane hodnoty realizuji mimo nase uzemi ... no proc to tak vsechno je ??? Zeptejte se studentu  ... takze kazdy se starejte jak nejlepe umite snad vam to neznarodni 鸞

+1/−1
12.7.2019 23:11

A93n97t44o28n24í76n 79K97a20t91z88e30r 8482593556450

p.Bulová,nejdřív by jste se měla zeptat,kdo že tuto zem nechal zlikvidovat.Nejprve řvaly Rakušáci,kvůli dotacím do JZD.Pak nastoupil s.Havel,který začal tu rozkrádačku našeho státu a s.Klaus st. ji dokončil za pomoci ODS a jiných stran tou dobou ve vládě a parlamentu!!Jenže to jednoduší lidé nechtějí slyšet a raději budou dál volit zloděje z demobloku!!!

+2/−3
13.7.2019 8:41

P73e24t96r 61S87k28á67c62e86l 6794879199

Pro mínusující - pokuste se mi odpovědět (ale vážně, legrace bylo dost), proč jsme po roce 1992 museli prodat Tabák Kutná Hora? Kouřit se bude neustále a v té době nechyběli firmě Tabák peníze, proč by měli. Vždyť jejich výrobky chrlí automaty bez dotyku rukou, pouze při jejich expedici musí někdo vyplnit dodací list, atp. 6.6.2019 bylo ve sněmovně přijato usnesení, aby vláda ČR začala vyšetřovat zločiny privatizace v letech 1992 - 1998. Takže bychom se měli dozvědět pravý důvod krachu světově proslulých značek - Poldi, ČKD, Tatra, Zetor, Metra Blansko, Adast Adamov, atd. Viníci by potom měli prolézat odpadním potrubím i pokud se odstěhují do zahraničí. To nás ničí...

+1/0
13.7.2019 21:51

J83i57r91k43a 66L86i51b48e61ň15s75k97ý 4812551484969

Ve skutečnosti žádný průměrný důchodce neexistuje, resp. naše představa o normální životě důchodce je zkreslená. Uvedu příklad: moje jedna příbuzná je důchodkyně, ale i v 65 letech pracuje, ale živí věčně nezaměstnaného syna - oba bydlí v bytě, který mají jen pronajatý, ale nájem je regulovaný městem. Další příbuzná živí také psychicky nemocného syna, ale dostává ke svému důchodu příspěv ek na péči o starou matku - také bydlí v nájemní bytě města. Jiná bere slušný vdovský důchod, má vlastní družstevní byt, ale podporuje věčně nezaměstnaného přítele, také pořád hlídá svým dětem jejich děti, aby manželky mohly pracovat. Už z toho je patrné, že skutečný život statistiky nemají šanci zachytit...Představa že někde sedí u televize důchodce, pobírá ve vlastním bytě či rodinném domku důchod, je poněkud iluzorní.

+5/0
12.7.2019 19:06

P34e24t55r 76T94e14n14k28r84a96t 9471958454552

Nechápu, na jedné straně se důchodcům přidává a na druhé, opozice toto počínání kritizuje. Když se stále zvedají platy v ve státní správě,která pak zvyšuje průměrné platy tak ty důchody budou stále pozadu.

+2/0
12.7.2019 17:13

J10o55s24e92f 28Š31o81l15t71e56s 8254878570323

Opozice ovšem přidávání také schválila. Kritika zpravidla vedla na absenci důchodové reformy a ignoraci demografických faktů.

+1/0
12.7.2019 20:43

J75i45ř56í 22S30c85h16m47i81d63t 5930383804965

Ale bohužel ani ta opozice, když byla u moci důchodovou reformu neudělala a teď za totéž je hlasitým kritikem. Ono se to z opozičních lavic dobře kritizuje, když nemusíte nic dělat a ani za nic neodpovídáte.

0/−1
13.7.2019 7:00

J39o62s68e66f 50Š24o18l39t51e81s 8104338140163

Mě by zajímalo, co byste s tím chtěl dělat. Neřešil bych teď oslavné články nebo výhrůžné články, ale skutečně řešení dané situace. Jak důchodcům udržet životní úroveň aspoň na 40 % (ideálně 50 %) průměrné mzdy? Máte nějaké řešení? Já žádné nevidím. Respektive ne snesitelné a takové, které by nezlikvidovalo naši ekonomiku. Ano, můžete postupně navyšovat zdanění práce. Nebo i jiné daně. Ale ono se to projeví...

+2/0
12.7.2019 17:10
Foto

T91o72m71á32š 56V87o40d36v74á71ř60k87a 3433791697184

Dobře si to napsal. Karma. R^

+2/−2
12.7.2019 15:24
Foto

R54i45c67h87a75r90d 59N84e35u88g65e34b31a47u81e77r 6148169236762

Starobní důchod není starost státu. Ten má nastavit pravidla a dodržovat systém. Rozdělování peněz té základní složky ať dělá sociální správa. Kolik si kdo vydělá a jak nad základní složku, to je starost každého z nás.

+1/0
12.7.2019 14:36

S56v11a64t18o73p82l73u37k 39Č75e51c57h 1505177111392

Taky se těším,až mi Kalousek zase přidá 40 korun.To bude havaj!;-D

+5/−5
12.7.2019 13:14

I25l59o69n34a 84E94r40n96e13s15t47o19v47á 7393499615110

Kalousek NIKDY nepřidal 40 Kč!!!!!!!!!!

+3/−3
12.7.2019 13:24

S65v12a40t67o20p85l20u81k 84Č12e60c60h 1355577781892

Tak 30,no....;-D

+1/−3
12.7.2019 22:19

R40o70s12t75i97s26l86a76v 79C23a42h84a 6703327917661

vzdy v prumeru pres 100!!40 valorizoval Sobotka a Babis v roce 2016

+3/−1
12.7.2019 22:41

M14a27r10t55i98n 72Ž23e29l11i23n98s83k57ý 9218109539852

Vypada to, ze nemate pravdu...

4. prosince 2013 16:31, aktualizováno 16:31

"Mělo by to být více než těch směšných asi 45 korun. Hledáme na to finanční prostředky," řekl Zaorálek. A iDNES.cz tuto úvahu potvrdil i další z vyjednavačů o nové vládě. Přesnou částku valorizace, kterou vznikající koalice chystá, neprozradili.

Průměrná penze od ledna vzroste jen o Zaorálkem zmiňovanou částku proto, že bývalá Nečasova vláda prosadila, aby se penze zvyšovaly o třetinu růstu průměrné mzdy a o třetinu inflace, zatímco dříve se započítávala inflace celá.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vznikajici-koalice-chysta-dalsi-rust-penzi-v-pristim-roce.A131204_163005_domaci_kop

0/−1
12.7.2019 23:02

A82n88n60a 59Z30a40j62í35č41k51o33v18á 6402687519266

Schválně, kdo byl ve vládě 4.12.2013? Byli to Zemanovi kámoši. Nečasova vláda skončila v červnu toho roku. A i kdyby se započítala celá inflace, bylo by to možná tak o 10 Kč víc. To ale nic nemění na tom, že i tak to bylo víc, než přidal Babiš k 1.1.2016.

+2/−1
13.7.2019 10:11

M89a38r43t90i73n 71Ž40e24l13i13n84s96k84ý 9628809389842

Osobne za me, pokud pravidla valorizace kvuli nizke inflaci zpusobi, ze se duchody navysi o 5 Kc, tak na tom nevidim nic spatne.

0/0
13.7.2019 14:50

I72l69o78n15a 82E25r66n50e35s67t19o86v87á 7593899895530

To já také NE.

Ale zírám, jak někteří lžou! Nejvíc mne štvou ti důchodci, kteří ty valorizace zažili, a přesto roznášejí lži.

0/0
13.7.2019 16:19

I88l69o83n62a 56E48r96n85e86s89t25o59v32á 7563539475540

Udělejte si v tom pořádek. V prosinci 2013 nebyl u moci Kalousek.

A přidalo se 45 Kč. Takže o 5 Kč více než přidal Babiš.

+1/−1
13.7.2019 11:25

M59a40r66t52i30n 59Ž37e18l57i15n88s88k44ý 9928969189352

Rozhodnuti o valorizace se trebas nedelaji na posledni chvili.

0/0
13.7.2019 14:46

I72l89o84n94a 13E85r25n57e43s28t80o63v45á 7523589645400

Každopádně v tom NEjel Kalousek.

Finální rozhodnutí je povětšinou na následující rok až v prosinci. I když někdy o tom kvákají již v lednu - jako například letos.

0/0
13.7.2019 16:16

M15a52r45t92i57n 12Ž40e42l96i20n87s38k81ý 9108369259382

Tak Rusnokova vlada snad byla urednicka, stanovene parametry vladou Necase nemenila, to by bylo logicke, ze tedy je duvod poukazat, kvuli komu ta vyse valorizace je, jaka je.

+1/0
13.7.2019 18:49

R58o44s21t81i69s55l70a49v 44C44a79h73a 6383347357531

To mluvite o roce 2014 a to valorizovala RUSNOKOVA vlada.

A myslim, ze je to nejak zmatene napsano. Pokud to bude chtit prirovnat ke dnesku, pak je to 2/3 inflace + 1/3 rustu realne mzdy

+1/0
13.7.2019 14:04

M91a43r42t77i29n 30Ž53e90l47i11n55s81k60ý 9338409519812

Ze by pan Zaoralek lhal... nechce se mi verit... Takze dnes je podle vaseho popisu zaruceny vyssi narust. Osobne jinak nechapu, proc by se melo kritizovat, kdyz duchody rostou o 5Kc... kdyz je to v souladu s nastavenymi pravidly.

0/0
13.7.2019 14:56

R44o25s43t35i81s69l40a63v 33C12a40h89a 6973627407241

Ja jsem to zaoralkovo vyjadreni PREPSAL.

Podle mne je v poradku, pokud se duchody ridi predem nastavenymi pravidly. I valorizace.

0/0
13.7.2019 18:58

M98a57r74t81i33n 94Ž25e66l91i60n25s64k33ý 9478879619282

Ja osobne bych se spis zdrzel komentu o vysi valorizace... kdyz jsou nastavena procenta, tak nizke navyseni muze byt v podstate kdykoliv. At se kdyz tak hodi minimalni hranice navyseni, trebas se to kvuli tomu secte za nekolik let, "aby to nevypadalo blbe". Osobne by mi nevadilo, ani kdybych dostal 1Kc navic.

0/0
13.7.2019 19:47
Foto

P50e97t81r 52Š18i75n10d17e94l59á88ř 8899666445694

ANO - prej bude líp. No jo, ale kdy a komu???!!

+3/−1
12.7.2019 13:06

R64a83d96e91k 25K52o34h68u42t 8193399657127

Tak je to za všech vlád. Pan Topolánek za dob své největší slávy zmínil něco o tom, že ať je u moci kdokoli, tak finančně nejvíc bita bude vždy tzv. střední třída, já dodávám hlavně z řad zaměstnanců. Tam se dobře bere a nemají velké šance peníze ulít.

0/0
12.7.2019 13:26

L48a12d17i47s17l51a19v 11H21a72š10k74a 4313736571930

Osobně bych v tomto nebyl zase bezvýhradně kritickým. Přidali o něco víc, než "museli".

Co je ale tristní jsou relativně nízké investice. Je to asi jako když zemědělec sní část sadby a potom se diví, že sklidí méně

0/0
12.7.2019 8:57

V18á71c41l71a35v 96Č87e77c33h76t30i58c81k39ý 9285490426908

T není nic objevného. My, dnešní padesátníci, se prostě musíme připravit na to, že náš důchod bude třeba jen 20% průměrné mzdy. To je taky asi jediná "důchodová reforma", kterou lze vymyslet. Jen by se to mělo férově říci dopředu, aby s tím všichni mohli počítat.

+1/0
12.7.2019 8:03

K76a38r56e50l 86S58t96r62ž22a74n95o79v52s51k58ý 1468685605

já s tím počítám, aniž by mi to někdo férově řekl

+4/0
12.7.2019 8:30

D44a57v40i16d 40H81o49r28á73k 9848337896242

Prostě berme to tak, že jsme se narodili v blbé době. Jak to píši níže.

Socíku, kdy se místo práce vysedávalo a žvanilo na všelijakých schůzích, a když už člověk byl v práci, tak se zabýval všelijakými melouchy, nebo se snažil pokrást co bylo možné v duchu tehdejšího hesla "kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu", jsme si také ani neužili.

A teď musíme napínat všechny síly abychom uživili tyto geronty penzistický a vydělali na jejich neustále se zvyšující penze, aniž přitom víme zda my se vůbec kdy nějaké penze sami při neustále se prodlužující době odchodu na zasloužený odpočinek sami dočkáme, a navíc v nejistotě, zda nám to ti současní dávno před námi prožrat nestihnou ...a nám tak zbydou akorát oči pro pláč.

0/−4
12.7.2019 8:56

R28a45d13e33k 25K13o40h42u84t 8303479487907

No tak já za socíku byl zaměstnán a pokud se v práci vysedávalo a žvanilo, tak to bylo na poradách (ty mimochodem máme i nyní), nebo na školeních (ty s podivem také míváme i v současnosti). I tehdy se muselo vyrábět...A svádět současný marasmus na dobu předsametovou je již dost pasé. Nějak si nepamatuji, že by se v 30 let po válce furt vymlouvalo na válku.

+7/0
12.7.2019 9:56

J24i21ř12í 34K77u39č86e69r12a 5728391414796

I dnes se vymlouváme na to co tu natropila třicetiletá válka a všechny po ní. Nejvíc ale zdevastovali zemi komunisti a dokud nedoženeme Německo, můžeme na ně plným právem nadávat, na komunisty minulé, současné a překabátěné.

+1/−1
12.7.2019 11:52

R26a44d56e76k 57K44o47h88u72t 8883379337227

Tví rodiče nebo prarodiče jsi nechal určitě odstřelit, jakmile dosáhli toho gerontství.

+4/0
12.7.2019 10:22

D43a44v45i41d 27H96o31r20á43k 9118377596732

Naštěstí mí předci jsou relativně mladí a stihli v době "divoké" privatizace být flexibilní a vstoupit tehdy do té správné řeky.

A byť patrně budou mít důchod někde možná až pod minimální výší, tak rozhodně stihli se dostatečně zabezpečit, aby se nemusili spoléhat na všelijaké ty neustále omílané "státní pilíře" důchodového systému.

0/0
12.7.2019 10:30

R31a65d45e87k 57K43o31h51u72t 8973629677847

Jasně, všichni jsme měli privatizovat. Pak bychom všichni byli zabezpečeni a nemusel by se nikdo spoléhat na nějaké pilíře a nikdo by neplatil vysoké daně a odvody, protože by všichni optimalizovali. Jen nevím kdo by pak vyráběl, tvořil podklady pro výrobu, uklízel, opravoval... A nakonec proč něco píšeš o tom že musíš doplácet na geronty, když platíš jen povinné minimum a určitě díky optimalizaci daní si to umíš vykompenzovat.

+1/0
12.7.2019 11:34

D90a71v43i79d 72H22o61r88á12k 9638567676372

Děkuji Vám za správný postřeh, ale já přestože je naše rodina svým způsobem zajištěna jsem ze skutečně raného mládí, či spíše dětství, pochopil pojem sociálního cítění. A tak myslím na své vrstevníky, kteří budou nuceni na ty, kteří nás do tohoto svrabu přivedli, vydělávat a přispívat, aby jim zajistili nezaslouženou, ale odpovídající životní úroveň 21. století.

0/−3
12.7.2019 11:46

M93i10l62o29s23l46a42v 55J17e87ž24e50k 3324903444641

Horáku, Vy se musíte cítit velice méněcenný- a to do jisté míry naprosto oprávněně.

+3/0
12.7.2019 11:47

D10a23v93i67d 28H44o62r34á52k 9398927786112

Ježku, zato z Vás jak cítím, hovoří jen a pouze závist.

0/−3
12.7.2019 11:55

M18a14r56t85i92n 86Ž62e23l78i97n98s48k71ý 9548399869722

To je nesmysl rict, ze neco klesne ve srovnani s rustem neceho jineho.

Jejda, zase mi klesla mzda, loni jsem mel 20 000 a letos mam 25 000, i v realu si koupim vic... no jo, ale sefovi to narostlo vic, tak mne to kleslo. :-)

Co navrhujete? Dostat duchodovy ucet do deficitu jako za Kalouska, at to dela vyssi podil prumerne mzdy? Pocet duchodcu roste, je logicke, ze nemuze byt u stejnych odvodu stejny pomer k prumerne mzde. Tak muzeme zvednou socialni pojisteni... to chcete? Ale pak zase bude Babis zvedat "zdaneni prijmu", ochuzovat lidi.

Navic... jedna cast odpurcu Babise nadava, jak Babis uplaci duchodce, a druha nadava, jak malo duchody zvysuje, ze klesa podil na prumerne mzde.

Pockejte si na volby.

+5/−3
12.7.2019 0:13

R83o96s20t65i20s29l90a67v 24C98a41h44a 6843607227881

Nesmysl? Takze kdyz se premier chlubi poklesem zadluzeni, tj. pomerem dluhu k HDP, tak taky rika nesmysl???

+5/0
12.7.2019 8:05

V26l23a19d23i42m28í43r 58H70r23u59b79ý 4877293444239

Jo, je to nesmysl. Ne proto, že by to byl nezajímavý, nedůležitý ukazatel. Nesmyslem je, že to pan Babiš (lživě, jak je jeho zvykem) vydává za svůj úspěch. Je to úspěch výrobních podniků a služeb, které vytváří rostoucí HDP. Pan Babiš se svými schodky snaží, aby ten poměr klesal co nejpomaleji.

+2/−2
12.7.2019 10:21

R61o97s10t16i16s26l20a93v 90C74a73h94a 6933977787651

No tak jasne, ze to, ze si pripisuje zasluhy, jsou jeho bachorky, ale jinak to samozrejme je jeden ze sledovanych parametru a ne nezajimavy.

+2/0
12.7.2019 10:25

M63a63r21t42i49n 69Ž58e74l82i77n47s76k70ý 9308549649292

Neslysel jsme jej, ze by pouzival "pokleslo zdluzeni, relativne klesl" a mysle tim dluh oproti HDP. Kdyz tak, ze se podil statniho dluhu na HDP se snizuje. To neni pokles statniho dluhu.

Ale statni dluh klesl i v nominalu, takze klidne muze rict, ze klesl, a bude mit pravdu.

0/0
12.7.2019 11:19

R52o25s49t46i59s89l26a16v 12C96a31h34a 6523827967281

on dokonce zjednodusene pouziva "snizili jsme dluh z 41% na 31%".... pokud jste to neslysel, neni to moje chyba.

Statni dluh v nominale neklesl. Uz se prehoupl pres 1.7 bilionu.

+3/−1
12.7.2019 11:25

M64a80r18t62i80n 58Ž50e65l59i45n56s50k36ý 9268539979132

"snizili jsme dluh z 41% na 31%".... tak vuci tomu bych se take ohradil... kdyz tak, "snizili jsme podil dluhu", ale kdyz jsou jeho odpurci lepsi, tak proc pouzijni to same? Nebo to mam brat jako narazku, ironii ten nadpis?

Vysledovka se dela na konci roku... v prubehu roku dluh bezne vystoupa pres 1,7 bilionu... je to, pokud spravne vim, spojene s pujckou na splatku, myslim v roce 2016 byl v prubehu roku snad az 1770mld. ... uvidime na konci.

+1/0
12.7.2019 11:37

R73o49s43t59i23s48l24a73v 81C58a53h51a 6713857557221

1) dluh neni nic, pro co by se vytvarela vysledovka... dluh se sleduje prubezne

2) ohrazovat se muzete, ale Babis to skutecne pouziva. Bez toho "podil". Tedy abych byl presnejsi, nekdy pouziva spravne vyjadreni, nekdy to, co jsem napsal.

+1/0
12.7.2019 12:17

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz